19.6.2010

Rippikakkuja Mun Pikkuveljelle


  

 
  

Ylin kakku on ns.varakakku, jos "oikea" kakku ei riitä. Mulla on aina sellanen tunne et kakku loppuu ja haluan varmistaa ettei näin käy ;) hmm... Kumma minä...
"Pääkakku" on tehty kolmesta pohjalevystä, jokainen levy on neljän munan sokerikakkupohja uunipellillä paistettuna. Nopeasti tulee ja helppo sitten tehdä. Mun isä on tehnyt mulle sellaiset "kehikot" ja pohja-alustat joihin on helppo koota kakku. Voisi ottaa kuvaa ja esitellä myös teille. Kakkujen välissä on seos joka sisältää mansikkasurvosta 1kg, floravispiä 4x2,5dl, 6 liivatetta, 500g maitorahkaa, 1,5dl sokeria, 2tl vaniliinisokeria sekä rasia tuoreita Suomalaisia mansikoita pilkottuna aina täytteen päälle ennen uuden pohjan laittamista. Kostutus fun light-mehulla. Pursotukset Flora Vispiä jossa hitunen vaniliinikreemijauhetta. Ja pursottaminen tapahtui ihan kaupan "kertis" pusseilla ja tyllalla. Ne on ihan parhaita sanon mä!!! Pusseja voi pestä monen monta kertaa ja kestävät ja kestävät vain!! Tuo tähtityllakin on toooodella hyvä!!!! En ole kaivannut kyllä toista tähtityllaa :) (Kertis pussi+tylla paketti sisältää kolme erilaista tyllaa ja 10 pussia, maksaa about 2,95e. Ei paha!! )

Ja tuon "laatan" lisäsin juhlapaikalla päälle! Sellainen nyt oli vaan saatava laittaa :)
 
Oli Suuri Kunnia saada tehdä kakku Pikkuveljeni suureen juhlaan <3 

(Asiasta kolmanteen, pikkuveljiä mulla on "kahdessa" osassa kolme kappaletta: Isän puolelta ensimmäiseen ikäeroa on 8 vuotta ja toiseen juuri ripille päässeen 11 vuotta. Äidin puolelta sitten nuorimaiseen kolmesta on ikäeroa 13 vuotta. )  

6 kommenttia:

  1. Ihania, pursotuksia taas ihailen :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos :) Selostuksenkin lisäsin juuri..

    VastaaPoista
  3. Ei voi käsittää, miten se Pienikin on nyt jo Iso. Huoh...onneksi ME sentään ei vanheta...
    Kauniit kakut, hyvä sinä!!!

    VastaaPoista
  4. Kauniita kakkuja koristeineen ja pursotuksineen!

    VastaaPoista
  5. Onpas kauniit kakut. Ihana koristelu =o)

    VastaaPoista